Duurzame uitjes en excursies bij Eneco

Klantenloyaliteit steeds belangrijker in energiesector

05 JULI 2011, ROTTERDAM
Energiebedrijf Eneco hecht veel waarde aan trouwe klanten en heeft daarom een omvangrijk loyaliteitsprogramma. Op 6 juli start een campagne om bekend te maken dat dit programma in de zomer tijdelijk wordt uitgebreid met gratis duurzame dagjes uit en excursies, onder andere naar een windmolenpark. Eneco wil zo trouwe klanten laten zien waar het bedrijf in investeert en brengt zo duurzaamheid dichtbij. Er is plaats voor meer dan tienduizend klanten.

Klanten van Eneco kunnen zich inschrijven voor één van de vijf geselecteerde duurzame uitjes en excursies. Sommige hebben de nadruk op educatie, andere op ontspanning. Het is nadrukkelijk geen commercieel aanbod, de aangeboden uitjes en excursies zijn een blijk van waardering aan vaste klanten.

Bezoek windmolenpark Van Pallandt op Goeree-Overflakkee.
Met onder andere een kijkje in een windmolen. Bijzonder is dat Eneco in het verlengde van dit park deze zomer druk bezig is met de bouw van een nieuw windpark, genaamd Martina Cornelia.

Wandeling door Rotterdam met rondleiding op het Stoomschip Rotterdam.
De SS Rotterdam is het voormalige vlaggenschip van de Holland Amerika Lijn. Eneco regelt daar de warmte en koude. Het schip wordt gekoeld met water uit de Maas. Het is mogelijk de installatie te bezichtigen.

Bezoek aan duurzaam zwemparadijs in Putten.
De warmte voor dit zwembad wordt geleverd door een biovergistinginstallatie van Eneco bij een boerderij in de buurt. Deze installatie draait grotendeels op koeienmest. Het is mogelijk de groene verwarmingsinstallatie bij het zwembad te bezichtigen.

Speciaal arrangement tijdens de Proloog van de Enecotour 8 augustus in Amersfoort.
De Enecotour is de belangrijkste profwielerronde van Nederland en België. Eneco is hoofdsponsor en verduurzaamt het evenement.

Fietsen of wandelen op de Eneco Veluweroute.
Een uitgezette route van 22 kilometer met speciaal ingerichte Eneco Energiepunten onderweg.

Eneco biedt haar klanten sinds vorig jaar diverse kortingen op energiebesparende producten en uitstapjes met een duurzaam karakter op eneco.nl/speciaalvoorklanten. Daarnaast verrast Eneco haar klanten af en toe met een attentie zoals een lekkernij of toegangskaartjes voor Diergaarde Blijdorp.